HTML

Marharépa

Az alábbi blogról jelenleg semmi pontosat nem tudok mondani, miről fog szólni. Mert szólhat ez még mindenféléről, majd kialakul. Annak pedig semmi értelme, hogy beírjam, miről szól, és ennek ellenére valami teljesen másról szólna. Úgyhogy ez egy nyitott téma. A sértő dolgokról pedig azt mondanám: egyáltalán nem garantált, hogy nem lesz, de ebben az esetben igyekszek olyat megsérteni, aki megérdemli.

Friss topikok

Linkblog

2011.01.16. 18:22 együttnemműködő

Első

Üdvözlöm azokat, akik véletlenül, vagy akár szándékosan tévedtek ide. Ha már jobb dolguk nem volt annál, hogy az én írásomat olvasgassák. Mert az utóbbi időben rákaptam az írásra, mondjuk így. Éppen csak blogot nem indítottam mostanáig. Őszintén szólva, az, hogy blogot írjak, kb. 3 és fél hete jutott eszembe a 4-es úton, Ferihegy mellett. Az ötletet elvetettem, mert akkor nem tudtam normális nevet találni a blognak. (Megjegyezném: ezidáig sem sikerült, úgyhogy meguntam, és az első 10 szóból, ami eszembe jutott, találomra kiválasztottam egyet. Aztán rádöbbentem, hogy ez a név nem is annyira rossz, így meghagytam.) Szóval végül sikerült megalkotnom az internet újabb furcsaságát, a Marharépa blogot.

Hogy miért Ferihegy mellett jutott ez eszembe? Azt is elmondhatom. Konkrétan először nem is az jutott eszembe, hogy blogot írjak, hanem az, hogy mit írjak a blogba. Egy olyan téma, amit nem tudok igazán komolynak érezni, és remélem, senki nem veszi komolyan, mert én sem vettem. És amit leírok róla, az sem komoly. Cseppet sem. Becsületszavamra. 

Bizonyára mindenki hallotta, hogy kis hazánk eme repterének Liszt Ferenc nevét akarták/akarják adni, hogy ezután Liszt Ferenc repülőtér legyen, a Liszt-év jegyében. És így lehet Ferihegyből esetleg Liszt Feri-hegy. Csak a félreértések elkerülése végett, hogy tudjuk, milyen Feriről van szó. Nehogy esetleg valami elvetemült fejében megfordulhasson, hogy Ferihegy igazából Gy. Feri-hegy is lehet? Neeeem. Habár hazánk jelenlegi állapotát nézve a mindenki által szeretett és tisztelt miniszterelnök úrról maximum egy használaton kívüli vágóhidat neveznének el, de azért biztosra kell menni. És a Liszt-év kapóra jöhet, ha névváltoztatásról van szó.

Manapság divatos már a reptereket is elnevezni. Sőt, egyre több európai reptér van, amelyik híres személyiség nevét viseli. Csak hogy párat említsek: az albániai Teréz anya repülőtér, a lengyelországi II. János Pál repülőtér, az olaszországi Guglielmo Marconi repülőtér (aki nem tudja, ki volt, annak nem árt, ha utánanéz), és még lehetne sorolni. Úgyhogy túlságosan ellene nem vagyok a névválasztásnak, eltekintve a rengeteg adminisztrációs módosítástól (persze akárhogy törik magukat, a BUD jelzés nem fog változni).

Úgyhogy nekem is van egy jelöltem: a Magyar Köztársaság legnagyobb nemzetközi repterét nevezzék el Nagy Feróról, a Nemzet Csótányáról. Habár Teréz anya feladatait nem hinném, hogy teljes odaadással el tudta volna látni (igaz, ezzel jó páran így vagyunk a Földön), emellett a zene teljesen más területén alkotott maradandót, mint Liszt, vagy Chopin (igen, őneki is van reptere), és annak ellenére, hogy eléggé el nem ítélhető módon fehér frakkban egy jégtáncműsorban is - mondjuk úgy - szerepelt, mégis őt jelölném Ferihegy névadójának. Az ok pedig a következő: egyszerűbben megoldható az átnevezés. Vegyük például a többek között az általam említett 4-es út tábláit, amire nagy betűkkel kiírták a FERIHEGY feliratot: ezeket szépen le kell venni (mert nehogy már potyára kelljen valamit átnevezni), és a helyükre LISZT FERENC NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR feliratot kell tenni, ami egyrészt (már ha a táblatartót eredetiben hagyják, és nem cserélik ki nagyobbra az esetleges nagyobb tábla miatt) kisebb, nehezebben látható és olvasható feliratot eredményez, másrészt a szerencsétlen külföldi az életben nem jegyzi meg ezt a hosszú valamit. Ellenben a FERÓHEGY felirattal nincs baj, ugyanakkora lehet, sőt, elég csak egy karaktert kicserélni, így a közutasok is kevesebbet költenek a táblákra, másrészt a külföldi lehet, hogy észre sem veszi a változást. Amiből az országban mostanában elég sok van (és lesz).

Úgyhogy csak annyit tudok mondani: hajrá Feróhegy!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://marharepa.blog.hu/api/trackback/id/tr672588405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása